امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)


ساقیا آمدن عید مبارک بادت ...

نوروز یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران باستان است. خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز مردم مناطق مختلف فلات ایران نوروز را جشن می‌گیرند. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است. نوروز در ایران و افغانستان آغاز سال نو محسوب می‌شود و در برخی دیگر از کشورها تعطیل رسمی است. مجمع عمومی سازمان ملل در نشست ۲۳ فوریه ۲۰۱۰ خود، ۲۱ ماه مارس را به ‌عنوان روز جهانی نوروز، با ریشهٔ ایرانی به ‌رسمیت شناخت و آن را در تقویم خود جای داد. در متن به تصویب رسیده در مجمع عمومی سازمان ملل، نوروز، جشنی با ریشه ایرانی که قدمتی بیش از ۳ هزار سال دارد و امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر آن را جشن می‌گیرند توصیف شده ‌است. پیش از آن نیز در تاریخ ۸ مهر ۱۳۸۸ خورشیدی، نوروز توسط سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، به عنوان میراث غیر ملموس جهانی، به ثبت جهانی رسیده ‌بود.

نوروز ، آغاز بهار و شکوفایی طبیعت بر همه ی هموطنان عزیز مبارک باد .

برگزاری دومین کارگاه نقاشی مورخ 1392/12/6

دومین کارگاه نقاشی کودکان با نوعی از نقاشی تکنیکی که به وسیله ریختن جوهر و دمیدن با نی انجام می گرفت در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور جمعی از اعضا کودک کتابخانه امام خمینی (ره ) برگزار شد. 





برگزاری اولین کارگاه نقاشی مورخ 1392/11/29

نخستین کارگاه نقاشی ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان در محل کانون پرورش خلاقیت و هنرهای تجسمی قوچان با حضور جمعی از اعضا کودک و نوجوان کتابخانه امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار گردید . موضوع نقاشی خانواده با توجه به کتاب بچه حیوانات بود . علت برگزاری این کارگاه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این دلیل بود که تنها مرکز تخصصی ویژه کودکان  و نوجوانان با امکانات و فضای مناسب می باشد . همچنین حضور مربیان توانمند و متخصص ویژه کودکان که سالیان سال در حیطه ی هنر کودک فعالیت داشته اند و دوره های تخصصی خویش را زیر نظر اساتید مجرب گذرانده اند ، از عوامل دیگر برگزاری این کارگاه در محل کانون می باشد .