امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

برگزاری نشست های کتابخوان در شهر باجگیران

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی یک نشست کتابخوان کتابخانه ای و سه نشست کتابخوان برای مردم بخش باجگیران توسط مسئول محترم کتابخانه امامت باجگیران اجراگردید. در هر نشست 6 عنوان کتاب معرفی می گردد که جمعا 24عنوان کتاب معرفی شده است. با توجه به اینکه رسالت کتابخانه باجگیران فقط خدمت رسانی در سح کتابخانه نیست، و به مردم منمطقه خدمت رسانی می کنند برایان اساس نشستهای مدرسه ای در مدرسه شبانه روزی آیت الله کاشانی روستای امامقلی، مدرسه عشایری روستای بردر و مدرسه شهید حسین زاده روستای امامقلی برگزارگردید.همچنین در ابتدای هفته کتاب یک کارتن کتاب ویژه روستای پاک به مدرسه شبانه روزی امامقلی جهت استفاده و بهره برداری اهدا گردید.



مسابقه استندآپ کتاب

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مسابقه استندآپ کتاب با همکاری دانشگاه پیام نور در تاریخ 28آبان ماه در محل آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور و با حضور اساتید، دانشجویان، دانش آموزان و اعضای محترم کتابخانه های عمومی برگزار گردید. این مسابقه در سه سطح استاید، دانشجویان، دانش آموزان برگزار گردید. نحوه اجرای مسابقه بدین صورت بود که 20 نفر از ثبت نام کنندگان پنج دقیقه زمان داشتند تا بهترین کتابی را که خوانده اند معرفی نمایند. پس از پایان معرفی کتابها، داوران که از اساتید دانشگاه بودند 3نفر از شرکت کنندگان که بهترین ارائه را داشتند انتخاب نموده و با اهدای جایزه(بسته فرهنگی) که توسط اداره کتابخانه های عمومی تهیه گردیده بود توسط داوران محترم   از آنان تقدیر گردید.

در این مسابقه چهارتن ازگروه  اساتید، 9نفر از گروه دانش آموزی و 5نفر از گروه دانشجویان مشارکت داشتند.برگزیدگان جناب آقای دکتر حمید رجب نژاد با معرفی کتاب "در باب حرف مفت"-زهرا موسوی با معرفی کتاب"ادواردو"- خانم فاطمه رحمانی با معرفی کتاب "پیش از بستن چمدان ها" جزو برگزیدگان بودند. همچنین جناب آقای حمید رجب نژاد و خانم فاطمه رحمانی از اعضای کتابخانه امام خمینی(ره) بودند که در سطح اساتید و دانش آموزی شرکت کرده بودند.



برنامه حکایت خوانی و خوانش کتاب در محل خانه کوچیک

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برنامه حکایت خوانی و خوانش کتاب در روز دوشنبه تاریخ 27آبان در محل خانه کوچیک برگزار گردید. در این برنامه تعداد 20نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی فناوریهای برتر حضور داشتند و  در این نشست پس از خیر مقدم سرکارخانم قاسمی و تبریک هفته کتاب ، جناب آقای خاکشور مسئول محترم خانه کوچیک به تعریف حکایت خوانی، تاریخچه آن ، تفاوت حکایت خوانی با پرده خوانی ، مضامین مورد استفاده در حکایت خوانی، شاعران و داستان نویسانی که از داستانهای آنان برای حکایت خوانی استفاده می شود پرداختند و در کنار آن به اجرای کوتاه نقالی از داستان رستم و سهراب پرداختند. در بخش خوانش کتاب ، ابتدا کلیپی از نویسنده شهرستان جناب آقای سعید تشکری پخش گردید و در ادامه بخشی از کتاب مفتون و فیروزه نشته آقای سعید تشکری توسط کلیه دانشجویان خوانش گردید.

 با توجه به اینکه این برنامه با مشارکت دانشجویان برگزار گردید بازخورد بسیار خوبی از سوی دانشجویان داشت. در پایان ضمن اجرای مسابقه ای کوتاه از مدعوین با شربت  دمنوش پذیرایی گردید.




بازدید ریاست محترم شورای اسلامی شهر و اعضای محترم شورا از کتابخانه ها

به مناسبت هفته کتاب و عرض خداقوت به کتابداران محترم ریاست محترم شورای اسلامی شهر جناب آقای زیرک در معیت جناب آقای شکفته و جناب آقای بیگی از کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) و آیت الله عطاردی قوچانی(ره) بازدید نمودندو از نزدیدک به کتابداران محترم خداقوت عرض نمودند. 




بازدید فرماندار محترم و امام جمعه محترم از کتابخانه های عمومی شهرستان

به مناسبت هفته کتاب ، روز شنبه 25 آبان ماه فرماندار محترم در معیت امام جمعه محترم از کلیه کتابخانه های عمومی بازدید و از نزدیدک با کتابداران محترم گفتگو کردند. در این بازدید وضعیت حال و هوای کتابخوانی در کلیه کتابخانه های عمومی از نزدیک بررسی گردید و ر انتها ی هر بازدید از زحمات مسئولان و کتابداران محترم کتابخانه های عمومی با اهدای لوح تقدیر فرماندار محترم قدردانی گردید.