امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

قصه گویی و رنگ آمیزی تصویر برای کودکان و نشست کتابخوان کتابخانه ای در کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) قوچان

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان، روز یکشنبه03/06/1398جلسه قصه گویی  و رنگ آمیزی تصویر برای کودکان زیر دبستان توسط عفت مشعوف و نشست کتابخوان کتابخانه ای روز 6 شهریور توسط فاطمه خجسته در کتابخانه امام خمینی(ره)  برگزار گردید

خجسته  ضمن بیان مطلب فوق افزود قصه گویی برای کودکان کم سن سبب اشتیاق به مطالعه در بچه ها می شود به خصوص در محیط کتابخانه که آشنایی کودک در این زمینه را هم در پی دارد. در پایان جلسه , برگه هایی شامل تصاویر قصه برای رنگ آمیزی به کودکان داده شد.

 فاطمه خجسته افزود :  همچنین به مناسبت هفته دولت نشست کتابخوان کتابخانه ای با حضور بزرگسالان و جوانان در روز ششم شهریور سال جاری در کتابخانه فوق الذکر برگزار شد .

 

به همت کتابداران کتابخانه عمومی آیت الله عطاردی قوچان فعالیتهای متنوع فرهنگی در مردادماه انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان،به همت کتابداران کتابخانه عمومی آیت الله عطاردی فعالیتهای متنوع فرهنگی در مردادماه انجام شد.

مسئول کتابخانه آیت الله عطاردی گفت:در ماهی که گذشت برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه انجام شد که از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری کلاس آموزش قرائت قرآن ،برگزاری کارگاه قصه گویی برای کودکان ،برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مجموعه سازی در کتابخانه برای کتابیاران آموزشگاهی و برگزاری نشست کتابخوان کتابخانه ای اشاره کرد.

 محمدیان ادامه داد:برگزاری کلاس آموزش قرائت قرآن برای کودکان و نوجوانان  که در روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته در بخش کودک برگزار شد ، مورد استقبال کودکان قرار گرفت و علاوه بر آموزش قرائت قرآن چندین نفر از اعضای کودک موفق به حفظ سوره های کوچک جز سی ام قرآن شدند.

همچنین کارگاه آموزشی آشنایی با مجموعه سازی در کتابخانه برای کتابیاران آموزشگاهی توسط خانم محمدیان برگزار شد و  کتابیاران با شیوه آماده سازی و ثبت کتاب،آشنایی با رده های دیویی و چگونگی ثبت امانت و... آشنا شدند.

از جمله برنامه هایی دیگر میتوان به کارگاه جذاب قصه گویی برای کودکان اشاره کرد،در این برنامه خانم لیلا علی آبادی و  آقای مهران محمدپور  برای کودکان به قصه گویی پرداختند و قرارشد در جلسه بعدی یک نمایش از کتاب نمایشنامه های آسان برای اجرا در کلاس درس و صحنه تئاتر از آقای حسن دولت آبادی توسط اعضا کودک به اجرا درآید .در پایان این جلسه کودکان به داستان نویسی پرداختند و هر کدام یک داستان کوتاه نوشتند.

  نشست کتابخوان کتابخانه ای توسط خانم لیلا علی آبادی کتابداراین کتابخانه برگزار گردید.

لیلا علی آبادی درباره این نشست بیان کرد: تعدادی از اعضای کتابخوان  در این برنامه ی فرهنگی شرکت کردند و به بیان چکیده کتابهای خود جهت آشنایی دوستانشان با آن کتاب که قبلا مورد مطالعه قرار داده بودند ,پرداختند. کتابهای معرفی شده توسط کودکان به صورت ذیل می باشد:

"چرا مارها و حیوانات دیگر فلس دارند؟" نوشته کلر لوییس /ارائه توسط یحیی جعفری

در این کتاب کودکان با انواع پوشش فلس در خزندگان  و کاربرد های مختلف آن که به بقای آن ها در حیات وحش کمک می کند, آشنا می شوند.

 

"سپر نماز: سعیدبن عبدالله" نوشته پرویز امینی/ارائه توسط امیرمحمد خلیلی

این کتاب که مضمونی مذهبی دارد در مورد یکی از یاران امام است که با سپر قرار دادن خود در مقابل امام حسین  که آماده نماز خواندن در کربلا بودند باعث میشود هیچ آسیبی به آن حضرت نرسد و خودش به شهادت می رسد.

"ورزش های مرگبار:خطرناک ترین ورزش ها در تاریخ" نوشته  مارتی جیتلین / ارائه توسط محمدحسن پولادخای

در این کتاب اطلاعاتی در مورد یکسری ورز شهای خطرناک چه در زمان حال و چه گذشته که خطرات جانی و مرگباربرای انسان ها به همراه دارد به دست می آوریم که به نوبه خود جالب و جذاب است.

"وقتی استخوانت می شکند" نوشته انجلا رویستون /ارائه توسط حسام حسن زاده

 

 

برنامه های هفته دولت کتابخانه های عمومی شهرستان

نمایشگاه کتاب و بروز رسانی وبلاگ کتابخانه آیت الله آقانجفی قوچانی(ره)
قصه گویی در کتابخانه امام خمینی(ره)
نشست کتابخوان در کتابخانه آیت الله عطاردی قوچانی(ره)
نشست کتابخوان در کتابخانه آیت الله آقانجفی قوچانی(ره)
نشست کتابخوان در کتابخانه امام خمینی(ره)