امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگ در کتابخانه های عمومی

با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، تمامی کتابخانه های عمومی نهادی و مشارکتی با تصویر سردار شهید یوسف کلاهدوز از شهدای گرانقدر شهرستان و از سرداران جنگ تحمیلی مزین شدند. دلیل انتخاب این شهید بزرگوار سابقه فعالیت ایشان در کتابخانه و فعالیتهای فرهنگی در زمان تحصیل در دبیرستان بوده است.  در ادامه مطلب خلاصه ای از زندگی این شهید بزرگوار نقل شده است:

 

  ادامه مطلب ...

گرامیداشت هفته دفاع مقدس



دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی ملت قهرمان ماست. در پی تجاوز کفتار صفتان ننگ و نفرین، هفت شهر عشق را بیدار دلان ما در هشت بهار آزادگی پیمودند.

هفته دفاع مقدس، هفته ای در گذر ایام نیست، واژه ای در حصار تنگ زمان نیست؛ فصلی است در بی زوال ترین تقویم های ابدی. آنجا که زمان، خود نیز کرانه ای محدود دارد. ملت ما با دفاع مقدس خویش، حصار تنگ زمان را شکست و دیواره کوتاه ایام را در نوردید و ار آن سوی مرزهای سبز توحید، گلستانی از شهادت را هدیه آورد.

آری، جای جای دشت های سوزان جنوب و بلندی های برف گرفته غرب، نشان از رشادت و پیروزی ایثارگران خداجو دارد. هم آنان که مرگ سرخ را برننگ سکوت، ترجیح دادند و اهریمن پلید را از خطه سبز خود بیرون راندند.

اداره کتابخانه های عمومی ، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است را به ساحت مقدس حضرت بقیة ا... الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای (مد ظله العالی)،ملت شهید پرور ایران اسلامی و جامعه دانشگاهی تبریک عرض می نماید.

مصرف زکات درساخت کتابخانه

براساس استفتاء صورت گرفته از مقام معظم رهبری ساخت کتابخانه از محل زکات بلامانع است.


اخذ پروانه فعالیت انجمن خیرین کتابخانه سازشهرستان قوچان

دین مقدس اسلام بر اساس مفاهیمی چون علم، تعلیم، تربیت و مبارزه با جهل استوار است. آیات تحسینی که بر پیامبر اکرم(ص) نازل گردید، گویای این سخن می باشد. رمز ماندگاری میراث بزرگ مکتب ها و فرهنگ ها کتاب است. کتابی که خداوند متعال در قرآن به آن سوگند یاد می کند "ن والقلم و مایسطرون" کتابخانه نیز یک مکان مقدس و فراهم کننده انتقال فرهنگ ها و آشنایی ها با فرهنگ ماندگار مکتوب یک ملت است. از طرفی خوب زیستن حاصل خوب آموختن است. کتابخانه با ارائه خدمات کتابداری و استفاده از ابزارهای جدید آموزشی می تواند راه آموختن را برای عموم مردم هموار نماید. لیکن با همه ضروریاتی که کتابخانه های عمومی برای تقویت بنیه علمی نوجوانان و جوانان دارند گسترش آنها تاکنون مورد توجه جدی نبوده است در نتیجه وضعیت موجود ااین واحدهای فرهنگی در استان خراسان رضوی به زعم تلاشهای خوبی که انجام شده است به هیچ وجه در سطح مطلوبی قرار ندارد.

در حال حاضر سرانه زیربنای کتابخانه های عمومی استان یک مترمربع به ازای هر 100 نفر می باشد که نسبت به استانداردهای جهانی(هشت مترمربع) فاصله زیادی دارد.

در همین راستا پروانه فعالیت سازمان مردم نهاد انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان قوچان با امضا و تأیید فرماندار محترم به ثبت رسید. این سازمان با موضوع نیکوکاری و امورخیریه فعالیت خواهد کرد وهدف آن رفع مشکلات مربوط به کتابخانه های عمومی و روستایی در شهرستان خواهد بود.

از همه دوستداران کتاب و کتابخانه به ویژه آنها که مشمول عنایت الهی قرار گرفته اند و خداوند تمکنی اعطائ نموده است انتظار می رود که به شکرانه الطاف الهی با همت عالی خود انجمن خیرین کتابخانه ساز را در هدف مقدسی که دنبال می کند یاری رسانند.

دفتر انجمن خیرین کتابخانه ساز: خیابان امام خمینی- جنب باغ ملی- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان

شماره تماس: 47236519

کتابخانه مشارکتی شهید سروان دهقان

کتابخانه شهید سروان دهقان تیپ 277 شهید تولایی به جمع کتابخانه های مشارکتی شهر پیوست. این کتابخانه بعد از کتابخانه مشارکتی شهید لاجوردی زندان و کتابخانه مرحوم دادگر سومین کتابخانه مشارکتی شهر با زیربنای صد متر و واقع در پادگان ارتش می باشد که برای خدمات دهی به پرسنل و خانواده های محترم ارتشیان مجوز فعالیت کتابخانه مشارکتی را دریافت کرده است. این کتابخانه در حال حاضر با 100عضو فعال و حدود 5000عنوان کتاب از ساعت 7 الی 13/30 و عصرها از ساعت 16 الی 21  خدمات دهی می نماید.