امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

30 مرداد - روز ملی مساجد


 21 آگوست برابر با 30 مرداد مصادف است با به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها و بنا به پیشنهاد ایران از سوی سازمان کنفرانس ‌اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

سیمین بهبهانی درگذشت .



 سیمین بهبهانی شاعر و غزل سرای برجسته در ساعات اولیه بامداد روز سه شنبه 28 مرداد در بیمارستان پارس تهران دار فانی را وداع گفت.

این شاعره پرآوازه کشورمان 28 تیر 1306 خورشیدی در تهران به دنیا آمد.
نام خانوادگی خود او خلیلی و فرزند عباس خلیلی (شاعر و نویسنده و مدیر روزنامه اقدام) و نبیره حاج ملاعلی خلیلی تهرانی بود و پدرش به دو زبان فارسی و عربی شعر می گفت و 1100 بیت از ابیات شاهنامه فردوسی را به عربی ترجمه کرده و رمان نویس هم بود.
بهبهانی در 1348 به عضویت شورای شعر و موسیقی در آمد.
سیمین بهبهانی به بانوی غزل شهرت داشت و به خاطر تسلطی که بر اوزان شعر فارسی داشت و وزن های جدیدی که خود ایجاد کرده بود، مورد استقبال سازندگان آثار موسیقایی قرار گرفت.
وی قالب های کهن را در شکل تازه و با مضامین مدرن عرضه می کرد و به دلیل خلاقیت در این امر٬ «نیمای غزل» لقب گرفت.
سه تار شکسته٬ جای پا٬ چلچراغ٬ مرمر٬ رستاخیز٬ خطی ز سرعت و از آتش٬ دشت ارژن٬ آن مرد، مرد همراهم٬ کاغذین جامهٔ٬ کولی و نامه و عشق٬ عاشق تر از همیشه بخوان٬ شاعران امروز فرانسه و با قلب خود چه خریدم از جمله آثار این نویسنده و شاعر است.

تقدیر از دو خبرگزاری فارس و دانشجو

همزمان با روز خبرنگار از دو خبرگزاری فارس و دانشجو تقدیر بعمل آمد .

در برنامه ای که از طرف فرمانداری محترم شهرستان قوچان جهت تقدیر از خبرنگاران شهرستان در مورخ 19/5/93 صورت گرفت  از خبرنگاران قوچان تقدیر شد . در این برنامه که با حضور آقای رهبر و سرکار خانم اکبری نماینده محترم سیما و صدای جمهوری اسلامی بودند  کارگاه آموزشی به مدت سه ساعت جهت مدیران و مسئولین محترم روابط عمومی ادارات شهرستان برگزار شد  . در خاتمه در مراسم تجلیل از خبرنگاران  از دو خبرگزاری فارس و دانشجو  که با اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تعامل صمیمانه ای داشتند ، تقدیر شد .

 

 

 

نشست ادبی کتابخانه عمومی امام خمینی

در هر نشست ادبی کتابخانه عمومی امام خمینی  قوچان یک کتاب معرفی می شود .
انجمن شعر و ادب کتابخانه عمومی امام خمینی شهرستان از تاریخ 17/3/93 شروع به کار کرد . در ششمین جلسه ی این  انجمن که  با نام  اردی بهشت  فعالیت دارد  و هر هفته بصورت مستمر تشکیل می شود  ،  مصوب شد پس از قرائت اشعار و داستانهای مکتوب اعضا انجمن  ، در پایان هر جلسه   جهت پیشبرد فرهنگ کتاب و کتابخوانی به معرفی  آثار برجسته ی نویسندگان برتر  بپردازد .  تا کنون دو اثر « کلیدر » و  « جای خالی سلوچ  » از  نویسنده بنام ایرانی آقای محمود دولت آبادی و کتاب  « دا  » نوشته ی خانم سیده زهرا حسینی معرفی شده است . 


 

زیباسازی کتابخانه عمومی امام خمینی قوچان


زیباسازی کتابخانه عمومی امام خمینی قوچان انجام شد .

پس از برگزاری کنکور سراسری  و خلوت بودن سالن های مطالعه  ،  کتابخانه عمومی امام خمینی شهرستان قوچان رنگ آمیزی شد . در این برنامه که مقارن  با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بود ، همزمان با رنگ آمیزی ، نسبت به نورپردازی سالن های مطالعه  نیز اقداماتی صورت گرفت  . با توجه به فرسودگی  سیم کشی  و کمبود نور سالن ها ، سیم کشی تعویض و نورپردازی به صورت لوستر انجام شد . در خاتمه  با همکاری شهرداری محترم شهرستان ، دیوار بیرونی کتابخانه رنگ آمیزی شد  .

لازم به ذکر اینکه طرح روی دیوار ، از طرح های ارسالی به مسابقه بین المللی کارتون کتاب سال 90 انتخاب شد .