امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

شاداب سازی بخش کودک کتابخانه آیت الله عطاردی و امام خمینی(ره)


با عنایت به تعطیلی کتابخانه های عمومی و به منظور بستر سازی مناسب و شاداب سازی کتابخانه و آماده سازی برای مرحله بازگشایی مجدد کتابخانه ها، نقاشی بخش کودک کتابخانه عمومی آیت الله عطاردی قوچانی(ره) و امام خمینی(ره) انجام گردید. این کار به همت مسئول محترم کتابخانه امامت باجگیران آقای حمیدرضا حیدری که از مهارت ویژه ای برخوردار هستند صورت پذیرفت. نقاشی این بخش از شخصیتهای انیمیشن ایرانی شکرستان که مدتهاست در فضای مجازی و در بین علاقه مندان جایگاه خاصی یافته و بیشتر با مضامین فرهنگ سازی در موضوعات مختلف ساخته می شوند الهام گرفته شده است. کتابخانه عمومی آیت الله عطاردی در یک منطقه مسکونی و در سال 97 افتتاح گردیده است که حدود 150 عضو کودک زیر 11سال دارد. 





با اعلام دبیرخانه پویش محقق شد؛ عضو کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) شهرستان قوچان برگزیده پویش هر خانه یک کتابخانه



به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان , مژده تیموری ، عضو کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) شهرستان قوچان در بین 35 برگزیده پویش ملی «هر خانه یک کتابخانه» قرار گرفت.


اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با اشاره به اتمام مهلت داوری
۱۵۸۰اثر رسیده به پویش ملی «هر خانه یک کتابخانه»، اسامی ۳۵ برگزیده نهایی این پویش را اعلام کرد.

از استان خراسان رضوی تعداد 25 نفر در این مسابقه شرکت کردند و 2 نفر به عنوان منتخب ملی برتر در بخش نوجوان از استان خراسان رضوی انتخاب شده است.

پویش ملی «هر خانه یک کتابخانه» از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری و اجرای اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران از روز
۱۲ اسفندماه ۱۳۹۸و همزمان با تعطیلی کتابخانه‌های عمومی به دلیل توصیه‌های وزارت بهداشت بر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و با هدف ترغیب به ماندن در خانه، مطالعه کتاب‌های خوانده نشده در قفسه‌های کتاب منازل و معرفی کتاب‌های خوب در فضای مجازی برگزار شد.

طبق اعلام دبیرخانه پویش ملی «هر خانه یک کتابخانه» در انتخاب برگزیدگان رده‌های مختلف سنی (کودک، ‌ نوجوان و بزرگسال) ویژگی‌ها و شاخص‌هایی از قبیل: تاثیرگذاری، روان بودن روایت، خلاقیت در اجرا، ارتباط خوب با مخاطب، لحن مناسب، وضوح فیلم، مکان معرفی، ارجاع به کتاب، رعایت زمان و انسجام ارائه مورد سنجش و داوری قرار گرفته است

برگزاری مسابقه کتابخوانی با همکاری تیپ 277


 

به مناسبت دهه ولایت با همکاری تیپ277  شهید تولایی شهرستان، مسابقه کتابخوانی ویژه  پرسنل تیپ برگزار گردید. این مسابقه  از کتاب جاذبه و دافعه علی(ع) نوشته استاد شهید مرتضی مطهری و  به صورت مجازی برگزار گردید و در پایان دهه ولایت و امامت توسط معاونت فرهنگی تیپ277 جناب حجه الاسلام قاسمی  از برگزیدگان مسابقه تقدیر گردید. کتابخانه مشارکتی شهید تولایی نیز همانند کتابخانه های عمومی نهادی  بلافاصله پس از شیوع بیماری کرونا در فضای مجازی جان گرفت و تا کنون فعالیتهای فرهنگی متنوعی از قبیل ارائه بسته های مطالعاتی، معرفی متنی کتاب، مسابقه کتابخوانی، هایکوی کتاب و.. با همکاری اداره کتابخانه های عمومی  در فضای مجازی ویژه خانواده های محترم تیپ صورت پذیرفته است. همچنین حدود 200نسخه کتاب  توسط اداره کتابخانه های عمومی نیز از منابع جذب شده از کتابخانه ملی ، جهت ثبت و آماده سازی برای بازگشایی این کتابخانه درمرحله بعد در  اختیار کتابخانه قرار گرفت.



تقدیر از رابطین فرهنگی برگزیده در پویش بهترین کتابی که خوانده ام

 به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان، از آقای حمیدرضا قنبری رابط فرهنگی محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان به عنوان برگزیده پویش کتابخوانی بهترین کتابی که خوانده ام، با لوح تقدیر مدیرکل محترم فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کارت هدیه تقدیر گردید. در حال حاضر 276رابط فرهنگی در سطح کشور در حال فعالیت هستند که طی دو هفته اخیر با هدف معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی، با نظارت اداره کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی، بصورت خودجوش اقدام به برگزاری پویش معرفی بهترین کتابی که خوانده اند، نموه اند که ماحصل آن شرکت 53 نفر و انتخاب 11 کاندید اولیه توسط کارگروه داوری میان ایشان بود. در مجموع پس از ارزیابی ادارات کل فرهنگی و منابع، 4 نفر به عنوان برگزیده نهایی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی و خوزستان مشخص شدند. مدیر کل محترم کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی جناب آقای سبزیان نیز طی مکاتبه ای  مراتب تبریک خود را  به همکار محترم جناب آقای قنبری اعلام و برای ایشان آرزوی توفیق نمودند. همچنین ریاست محترم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیز با اهدای لوح تقدیر از فعالیتهای فرهنگی ایشان در شش ماهه نخست تقدیر نمودند.

اسامی برگزیدگان پویش به شرح ذیل می باشد:
1. حمیدرضا قنبری(استان خراسان رضوی)
2. خانم خاکی زاد(استان خوزستان)
3. خانم زینب وفایی(استان آذربایجان شرقی)
4. خانم ملیحه حقیقی(استان خراسان جنوبی)

پویش بهترین کتابی که خوانده ام


به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان پویش" بهترین کتابی که خوانده ام "بین رابطین فرهنگی کل  کشور در فضای مجازی برگزار گردید.

حمیدرضا قنبری  ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد ، با توجه به محدودیت های ایجاد شده به  دلیل شیوع ویروس کرونا و خلوتی کتابخانه ها تصمیم گرفتیم تا بین همکاران سرتاسر ایران اسلامی، پویش معرفی بهترین کتابی که خوانده اند را برگزار کنیم و سپس پویشها را به صورت گسترده در فضای مجازی بخصوص اینستاگرام کتابخانه های عمومی بازنشر دهیم تا مخاطبان و اعضای کتابخانه ها با کتابهای خوب آشنا شوند.

این پویش بسیار مورد استقبال رابطین فرهنگی شهرهای مختلف قرار گرفت و در نهایت 53 پویش از همکاران در نقاط مختلف کشور به دست مارسید که از این تعداد 12 مورد به داوری سه تن از همکاران در پیام رسان  بله،  گروه کافه کتاب به مدیریت رابط فرهنگی شهرستان قوچان ،انتخاب و برای داوری به بخش فرهنگی نهاد کتابخانه ها فرستاد شد تا بوسیله داوران خبره نهاد شخص برگزیده انتخاب و مورد تقدیر قرار گیرد.