امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

رئیس اداره برنامه ریزی ، انجمن ها و مشارکت های خراسان رضوی: انتخاب 7 طرح برتر از استان خراسان رضوی در طرح کشوری خلاقان برتر

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، مهدی اصلاحی رئیس اداره برنامه ریزی، انجمن ها و مشارکت ها در جلسه هفتگی ستاد اداره کل از انتخاب 7 طرح برتر از استان خراسان رضوی در طرح کشوری خلاقان برتر که توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار گردید، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، مهدی اصلاحی رئیس اداره برنامه ریزی، انجمن ها و مشارکت ها در جلسه هفتگی ستاد اداره کل از انتخاب 7 طرح برتر از استان خراسان رضوی در طرح کشوری "خلاقان برتر" که توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار گردید، خبر داد.
اصلاحی افزود طرح
"خلاقان برتر"  با هدف جمع آوری ایده های خلاقانه کشوری با موضوعات کتاب، کتابخانه، کتابخوانی، کتابداری و ... از تاریخ 21 دیماه تا پایان سال 92 برگزار گردید و از کلیه علاقمندان و ایده پردازان در سراسر کشور دعوت به عمل آمد تا در این طرح سراسری شرکت نموده و ایده ها و ابتکارات سازنده خود را در قالب طرح به نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارسال نمایند.

اصلاحی ادامه داد: از مجموع 1142 طرح واجد شرایط تعداد 118 طرح به عنوان طرح های برتر اعلام شده است که از این تعداد 7طرح مربوط به استان خراسان رضوی می باشد. این 7 طرح توسط خانم ها کبری قاسمی از شهرستان قوچان (2طرح)، ملیحه فخار از شهرستان تربت حیدریه ، نیره دادخواه و سمیه خشنود از شهرستان مشهد و آقای شاهرخ عرشاهی عضو حقیقی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد (2طرح) تهیه و ارسال شده است.

گفتنی است، 118 طرح برتر با نام و مشخصات کامل ایده پرداز در کتابچه ای با عنوان خلاقان برتر در سال 93 منتشر و به 10 طرح اول کشوری به انتخاب هیات داوری ، جوایز نفیس و ارزنده ای اهدا خواهد شد.

خوشاب و قوچان 2 شهرستان پیشتاز و پیشرو در ارسال پیشنهادات به سامانه نظام پیشنهادات مورد تقدیر قرار گرفتند


در جلسه ستادی همکاران اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی؛ خوشاب و قوچان 2 شهرستان پیشتاز و پیشرو در ارسال پیشنهادات به سامانه نظام پیشنهادات مورد تقدیر قرار گرفتند شمقدری در جلسه همکاران ستادی از 2 شهرستان خوشاب و قوچان که پیشتاز عرصه ارسال پیشنهادات به نظام پیشنهادات اداره کل بودند تقدیر به عمل آورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی، امیرالله شمقدری ضمن قدردانی از 2 مسئول فعال کتابخانه های عمومی خوشاب و قوچان(سرکارخانم فاطمه خجسته)  اعلام کرد: ثبت 35 پیشنهاد ویژه ایام فراغت تابستان امسال در سامانه نظام پیشنهادات، که  موجب جذب مخاطبین و استفاده از نظرات اعضا و ارسال و ثبت این پیشنهادات به نام اعضا در سامانه اداره کل، بیانگر دغدغه مندی فرهنگی این مسئولین پرتلاش دانست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن ابراز امیدواری برای دریافت نظرات سایر شهرستانها اعلام کرد: بیش از 80 درصد از پیشنهادات ثبت شده در سامانه نظام پیشنهادات، اجرایی ارزیابی گردیده است؛ وی ادامه داد: ایام فراغت سال جاری نقطه عطف و تاثیرگذار برای پیوند خانواده ها با کتابخانه های عمومی تلقی می شود وبیشترین پیشنهادات، این حوزه را مورد توجه قرار داده است.

گفتنی است، از پیشنهادات رسیده می توان به برگزاری تورهای فرهنگی کتابخانه شناسی برای اعضای کتابخانه ها، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ ماهیانه، برگزاری کلاس های ویژه اوقات فراغت ، برگزاری کلاس های آموزشی، برگزاری جلسات نقد کتاب، برگزاری طرح ویژه قورت دادن کتاب در تابستان، برگزاری جلسات مشاوره کتاب و مشاوره تحصیلی و تشکیل باشگاه کتابخوانان کتابخانه ها اشاره داشت.

برگزاری نشست فرهنگی در کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر



نشست فرهنگی به مناسبت  نیمه شعبان
و باموضوع هنر نگارش ادبیات داستانی(داستان نویسی) باحضور جمعی از اعضای کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر برگزارشد.

در این نشست فرهنگی  درباره روشهای نگارش داستان  وهنر داستان نویسی مطالب مختصر اما مفیدی ارائه شد. سپس به بررسی کتاب باارزش فرهنگی  "دا " ونوع نگارش این نویسنده پرداخته  و در ادامه به سبک نگارش نویسندگان مطرح جهان اشاره شد.


پذیرایی از اعضاء کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) با شربت و شیرینی در سالروز ولادت امام زمان (عج)



در سالروز ولادت امام زمان(عج) از اعضای کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) با شربت و شیرینی پذیرایی گردید. هزینه این پذیرایی را یکی از کارکنان اداره تقبل نمودند و به پاسداشت چنین روز فرخنده ای با شادباش و تبریک به اعضا و مراجعین این میلاد فرخنده را گرامی داشتند.