امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

امور فرهنگی کتابخانه های عمومی قوچان

اطلاع رسانی در زمینه ی امور فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان . (خیابان تربیت-تربیت8- اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان)

بازدید اهالی هنر و رئیس اداره ارشاد جناب آقای حمید ضیائی از کتابخانه آیت الله عطاردی قوچان در روز کتابخانه گردی

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان،بازدید اهالی هنر و رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی جتاب آقای حمید ضیائی از کتابخانه آیت الله عطاردی قوچان در روز کتابخانه گردی صورت گرفت.

قاسمی با اعلام این خبر افزود:آقای ضیایی و جمعی از هنرمندان سرشناس شهرستان قوچان  ضمن تبریک سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی ، از کتابخانه تازه تاسیس آیت الله عطاردی بازدید به عمل آوردند و اعلام امیدواری کردند که با توجه به موقعیت مناسب مکانی این کتابخانه که در محیط مسکونی واقع شده  وکمبود مکانهای فرهنگی دیگر در این منطقه ،مردم حداکثر استفاده مناسب از این فضای فرهنگی تازه تاسیس  را داشته باشند.

ضیایی در ادامه بیان کرد:اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تامین منابع در حوزه هنری وکتب  نویسندگان بومی شهرستان قوچان قول همکاری دادو رایزنی های لازم را برای تهیه منابع مورد نیاز صورت دهد.

.

برنامه های متنوع فرهنگی به مناسبت پانزدهمین سالگرد نهاد کتابخانه ها در کتابخانه آیت الله عطاردی قوچان برگزار گردید.


به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان،برنامه های متنوع فرهنگی به مناسبت پانزدهمین سالگرد نهاد کتابخانه ها در کتابخانه آیت الله عطاردی قوچان برگزار گردید.

محمدیان با اعلام این خبر گفت:سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه ها روز پیوند مردم و مسئولین با کتابخانه های عمومی است .

کتابخانه آیت الله عطاردی قوچان در راستای گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی این روز را گرامی داشت.

بازدید مهد قرآنی الزهرا از کتابخانه آیت الله عطاردی از جمله این برنامه ها بود،در ابتدای بازدید مسئول کتابخانه چگونگی عضویت در کتابخانه را برای کودکان شرح داد و از آنها دعوت به عمل آورد تا در کتابخانه عضو شوند و از خدمات فرهنگی این نهاد استفاده کنند.

از جمله برنامه اجرا شده برای کودکان نمایش فیلم کلاغی که میخواست قویترین باشد برای کودکان ،اجرای قصه گویی توسط علی آبادی کتابدار کتابخانه آیت الله عطاردی  برای بچه ها صورت گرفت که با استقبال کودکان مواجه شد.

در پایان برنامه بچه ها  در حضور فرماندار محترم جناب اقای هادی رجائی نیا به خواندن سرودهای مذهبی پرداختند و ازسوی فرماندار محترم مورد تقدیر قرا گرفتند.

با حضور مسئولین کتابخانه گردی جهت آشنائی با کتابخانه و دوستی با یار مهربان در کتابخانه آیت الله عطاردی قوچان برگزار گردید.




به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی  شهرستان قوچان،با حضور مسئولین طرح ملی کتابخانه گردی جهت آشنائی با کتابخانه تازه تاسیس آیت الله عطاردی قوچانی  و دوستی با یار مهربان در کتابخانه آیت الله عطاردی قوچان برگزار گردید.

قاسمی با اعلام این خبر گفت:به مناسبت روز کتابخانه گردی که سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی است،مسئولین محترم شهرستان قوچان از کتابخانه تازه تاسیس کتابخانه آیت الله عطاردی قوچان بازدید کردند.

در این مراسم فرماندار محترم شهرستان جناب اقای رجائی نیا و شهردار محترم شهرستان جناب اقای پیشیار و همراهان آنها

از کتابخانه بازدید و طی جلسه ای  با رئیس اداره کتابخانه های قوچان و کتابداران این کتابخانه به گفتگوی صمیمانه و طرح مسائل و مشکلات کتابخانه پرداختند.

آقای رجائی نیا این طرح را نقطه عطفی در آشتی مردم و مسئولین با کتابخانه ها دانست و با استقبال از این طرح ابراز امیدواری کرد که با اجرای جنین طرحهایی در سطح ملی بتوان به ارتقای فرهنگ کتابخوانی کمک کرد وعطر دانایی را در در بین مردم پراکند.

آقای رجائی نیا افزود: باید شیوه معرفی کتابخانه ها به جامعه تغییر کند و در غالب طرحهایی این چنینی میتوان مردم را به حضور در کتابخانه و استفاده از خدمات فرهنگی این نهاد ترغیب کرد.

در حاشیه این برنامه فرماندار از اعضا کودک حاضر در کتابخانه با اهدا کتاب تقدیر به عمل آوردند.


برنامه های فرهنگی هفته دوم اسفندماه کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان


1. کتابخانه عمومی امام خمینی(ره): برنامه قصه گویی: روز پنجشنبه 16اسفندماه در محل کتابخانه ساعت 10صبح

2. کتابخانه عمومی آیت الله عطاردی: برنامه نشست کتابخوان مدرسه ای روز چهارشنبه 15 اسفندماه ساعت 9صبح

3. کتابخانه عمومی آیت الله آقانجفی قوچانی(ره): برنامه نشست کتابخوان مدرسه ای روز سه شنبه 14اسفندماه دبستان رضازاده

4. کتابخانه عمومی بنت الهدی صدر: برنامه قصه گویی و نشست کتابخوان کتابخانه ای روز سه شنبه 14 اسفندماه ساعت 10صبح

جلسات انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قوچان ، جلسات انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار گردید.

قاسمی با اعلام این خبر گفت :جلسات انجمن کتابخانه های عمومی که مهمترین بستر و زمینه برای ارتقا و رشد شاخص های کتابخوانی است در سطح شهر و بخش برگزار گردید.

قاسمی افزود :در جلسه انجمن قوچان که روز دوشنبه 27/11/97 در محل فرمانداری برگزار گردید فرماندار محترم ضمن اشاره به فعالیتهای ترویجی که منجر به  فرهنگ سازی در زمینه فرهنگ مطالعه خواهد شد نشستهای کتابخوان را نیز یکی از برنامه های مؤثر در این راستا دانستند . ایشان کارکرد دو دستگاه آموزش و پرورش و نیز بهزیستی را با توجه به ظرفیت ویژه ای که در مجموعه خود دارند در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه بسیار مهم دانستند و خواستند تا این دو دستگاه با جدیت و با برنامه ریزی دقیق در این راستا اقدام نمایند.

همچنین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش باجگیران نیز در روز چهارشنبه 1/12/97 با حضور اعضای انجمن و با دو دستور کار برگزار گردید. در این جلسه نیز بخشدار محترم با اشاره به فعالیتهای بسیار خوب کتابخانه امامت در حوزه ترویج کتاب ، اجرای برنامه های فرهنگی را یک کار گروهی دانستند و از کلیه اعضا خواستند تا با همکاری با کتابخانه در ترویج فرهنگ کتابخوانی مشارکت داشته باشند.